Найвищий професіоналізм у сфері туризму – втілити мрію туриста в реальність!
Сучасний світ ставить нові вимоги до фахівця в туризмі – дуже цінується саме особистісний підхід до кожного клієнта, професіоналізм, хороші комунікативні, психологічні навички, адже левова частка роботи менеджера в туризмі припадає на спілкування з клієнтами. Ваше завдання – допомогти спланувати, організувати подорож потенційному туристу, підібрати тур, готель, цікаві екскурсії, оформити документи, надати консультації та допомогу.
НАСКІЛЬКИ ЗАТРЕБУВАНІ МЕНЕДЖЕРИ З ТУРИЗМУ
Робота в індустрії туризму, незважаючи на всі сайти з бронювання квитків та житла й чат-боти, поки не зменшується, а навпаки – навіть збільшується. Чим більше люди заробляють, тим більше подорожують, причому, сучасні відпочивальники воліють постійно відкривати нові напрямки.
Тревел-агенти, універсали сьогодні особливо затребувані. У світі активно розвивається бізнес-тревел – організація відряджень та корпоративного відпочинку протягом бізнес-поїздок в інші країни. І попит на справжніх професіоналів цієї справи чималий.
Одне з найчастіших запитань потенційного шукача у сфері туризму – середній заробіток. Зазначимо і наголошуємо на тому, що тут все дуже індивідуально!
Заробітна плата менеджера туризму формується за принципом «ставка + відсоток від прибутку».
Від Вашого професіоналізму, успішності, кміння розпізнавати і задовольняти потреби туристів, працювати з клієнтом, підбирати і продавати тури залежить Ваша заробітна плата.
Туризм дуже залежний від сезонності, територіального розташування, напрямку діяльності туристичної фірми, тож це треба обов’язково враховувати і вміти правильно розподіляти свої ресурси. Зарплата може коливатися від мінімальної процентної ставки плюс/мінус 3,5 тис. грн у так званий «мертвий сезон» і до 21 тис. грн і вище в піковий сезон. Наводимо орієнтовну середню зарплату за даними сайту Work.ua.
СЕРЕДНЯ ЗАРПЛАТА ПО УКРАЇНІ | РОЗПОДІЛ ЗАРПЛАТ |
13000 грн |
У середньому «Менеджер з туризму» в Україні заробляє 13 000 грн. Це медіана заробітних плат за даними з 368 вакансій, розміщеної на Work.ua із заголовком «Менеджер з туризму» і за схожими запитами-синонімами «Tourism manager», «Менеджер з продажу туристичних послуг», «Travel manager».
Види професій за спеціальністю “Туризм” згідно з національним класифікатором професій України: менеджер з туризму, консультант з продажем, фахівець з організації довкілля, фахівець з розвитку сільського туризму, екскурсовод, інструктор спортивно-оздоровчого туризму, туризмознавець, агент з організації туризму, фахівець з туристичного обслуговування.
Тенденції туризму вказують на те, що в наступні роки особлива увага приділятиметься саме комунікативним навичкам та високому професіоналізмові фахівців з туризму, оскільки завдяки можливості знайти в інтернеті велику кількість сервісів і додатків з підбору трансферу, проживання, планування дозвілля, користувачі мають змогу без посередників організовувати свій відпочинок. Саме тому, щоб скласти гідну конкуренцію «віртуальним туристичним менеджерам» слід дійсно надавати якісні туристичні послуги, щоб потенційний турист розумів, за що він оплачує кошти, звертаючись в туристичну агенцію.
Наводимо основні вимоги відповідно до інформації сайту Work.ua до шукачів роботи менеджера з туризму.
- чітка та грамотна мова, бажано не тільки рідна, а й ще одна іноземна;
- уміння слухати та розуміти бажання клієнтів, вирішувати конфлікти та бути дипломатичним;
- відмінне знання географії, курортів, основні уявлення про культуру, релігію та звичаї різних країн;
- досвід планування подорожі;
- уміння швидко аналізувати ситуацію та приймати рішення;
- знання законодавчої бази, яка регулює роботу туристичних компаній;
- знання основ маркетингу, менеджменту, туристичного обліку та документообігу.
За даними «Дослідження та аналіз вакансій і потреб у кваліфікованих кадрах у країнах ЄС, Республіці Молдова та в Україні» найбільш затребуваними в цьому секторі є такі навички: управління, комунікація, вирішення проблем, поводження з клієнтами; навички, пов’язані з безпекою. На думку опитаних, основна причина недостатньої компетентності персоналу на сьогоднішній день – це відсутність внутрішньої мотивації працівників і психологічні проблеми, пов’язані з близьким контактом із клієнтами.
88 % респондентів хотіли б, щоб туроператори володіли принаймні однією іноземною мовою на рівні ведення розмови.
За даними колективу дослідників КНТЕУ під редакцією А.А. Мазаракі, нині туристичні підприємства функціонують в умовах жорсткої конкуренції, глобалізації та реорганізації, спрямованої на розширення діяльності, поступове зменшення частки туристичних агентств та перепродаж туристичних продуктів, збільшення частки їх продажів безпосередньо споживачеві через онлайн-мережі та дистанційно, зростання ролі маркетингу та активного просування продуктів на ринок через інноваційні засоби просування (інформаційні технології), динамічний розвиток онлайн-бронювання та інтернет-реклами, що вимагає від них швидкого реагування, еластичності діяльності та змін у маркетинговій політиці.
Сучасні вимоги до фахівця в туризмі – це не лише виключно професійні знання і навички, але й гнучкість, комунікабельність, стресо- та психостійкість, а також уміння:
- працювати з людьми;
- швидко і якісно реагувати на зміни на ринку, приймати рішення;
- створювати нові продукти;
- адаптуватись до умов середовища;
- швидко і якісно освоювати нові знання.
Найвищою цінністю в галузі туризму є його корисність для потенційного туриста!!!
Інформацію підготував Роман Кравчук