Аналіз ринку праці 2021 рік (ПТБД)

Де можуть працювати випускники спеціальності «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»

Посади пов’язані з підприємництвом: директор підприємства, помічник директора малого підприємства за видами економічної діяльності, з надання послуг (консалтингової, страхової, тощо); керівник агентства, помічник керівника агентства: страхового, нерухомості, рекламного; помічник керівника підприємства сфери послуг; помічник директора малого підприємства у сфері охорони здоров’я, освіти, культури.

Посади, що пов’язані з торгівлею: помічник директора малої торговельної фірми; керівник магазину; комерсант; завідувач торговельного залу; менеджер у роздрібній та оптовій торгівлі; менеджер ресторану.

Посади, що пов’язані з біржовою діяльністю: фахівець з біржової торгівлі, брокер, дилер; фахівець із біржових операцій; аукціоніст; торговельний брокер (маклер).


А Ви це знаєте?

Дилер (у перекладі з англ. deal – «угода») – це вид торгівельного посередника, який здійснює свою діяльність на товарному або фінансовому ринку.

Дилер на товарному ринку – це компанія або приватна особа, які здобувають різну продукцію за мінімальними цінами, а після – реалізують її дрібними партіями – за ринковими. До товарних дилерів можна віднести дистриб'юторські компанії, супермаркети, торговельні підприємства, а також інтернет-магазини.

Брокер – це професійний посередник між продавцем і покупцем, який, з доручення одного з них, здійснює купівлю/продаж цінних паперів, металів, активів або послуг.

Різниця між дилером і брокером полягає в тому, що дилер працює не як посередник, а більшою мірою, як самостійний продавець. Іншими словами, він сам знаходить і здобуває за вигідною ціною потрібний йому товар, стає його власником, а після – продає його за більш високу вартість. У цьому випадку грошова винагорода дилера залежить тільки від ефективності його роботи.

Категорійний менеджер – це керівник, який займається просуванням і організацією збуту товарів певної категорії.

Якщо менеджер працює на компанію-виробника, то він відповідає за все, що пов’язано з товаром: асортимент, зовнішній вигляд, особливості позиціонування, вибір магазинів, куди буде надходити продукт, оцінка його затребуваності на ринку.

Якщо категорійний менеджер працює в роздрібній торговельній мережі, то він повинен визначати асортимент товару певної категорії, який повинен бути представлений у магазині; складати прайс-листи; знаходити постачальників продукції та домовлятися про постачання; брати участь у розробці маркетингових заходів щодо просування тієї чи іншої продукції в рамках торговельного підприємства чи торгової мережі; аналізувати роботу конкурентів.

Менеджер з оптових продажів. Робота полягає в продажу великих партій товару, наприклад, будматеріалів, металопрокату, зерна, запчастин і т.д. Від менеджерів потрібне добре знання і «почуття» ринку, знання учасників ринку, цінової політики, асортименту товару та його особливості, уміння не стільки знаходити клієнтів (їх коло, як правило, обмежене і відоме), скільки встановлювати з ними тривалі відносини, уміння вести переговори, прораховувати угоди.

Супервайзер – це той, хто організовує, координує та контролює роботу людей, через яких вибудовується «комунікація» споживача з товаром – торгових представників, мерчандайзерів, рекламних агентів та промоутерів. Він ставить їм задачі та цілі, навчає та розвиває своїх підлеглих. Супервайзер вирішує конфлікти та проблеми, робить заміну тих підопічних, які не виконали поставлені задачі або цілі.

Супервайзер також контролює, чи є в наявності асортимент продукції та запас в оргових точках, чи дотримується дольове розміщення продукції. Цей спеціаліст здійснює дистрибуцію товарів на новій території, налагоджує комунікацію з ключовими клієнтами, веде переговори та контролює дотримання договірних зобов’язань.

Інформацію підготувала Ірина Яковина

Дізнатися більше