Співбесіда англійською: як показати клас та отримати роботу мрії

У цій статті експерти онлайн-школи англійської мови EnglishDom зібрали поради та рекомендації, які допоможуть успішно впоратися зі співбесідою англійською. Отже, поїхали.

Питання, які часто ставлять на співбесіді
Принципи інтерв’ю схожі практично у всіх рекрутерів, тому основні питання майже завжди збігаються.
Ось найпоширеніші з них, які варто опрацювати ще до співбесіди:
 

Tell something about yourself.Розкажіть щось про себе.
What are your biggest strengths and weaknesses?Які ваші найсильніші й найслабші сторони?
Where do you see yourself in 5 years?Де ви бачите себе через 5 років?
Why should we hire you?Чому ми повинні найняти вас?
What do you consider to be your biggest professional achievement?Що ви вважаєте своїм найбільшим професійним досягненням?
Describe your dream job.Опишіть роботу своєї мрії.
Why do you want to leave your current job?Чому ви хочете піти з поточного місця роботи?
What questions do you have for me?Які у вас є до мене питання?

 

Важливий нюанс! Готуватися до цих питань потрібно обов’язково, тому що дуже високий шанс, що хоча б кілька з них вам поставлять. Але не варто вчити відповіді напам’ять.
Головна причина — завчений текст одразу чутно. І в разі, якщо рекрутер запідозрить, що ви говорите завченими фразами, то обов’язково спробує відвести розмову кудись убік, до чого ви точно не готувалися.
Найліпше — підготувати відповіді й кілька разів прочитати їх вголос. Так ви зможете запам’ятати основні думки, але не будете прив’язані до конкретних слів і фраз.

Порада від носія мови:

"Постарайтеся зробити свою мову більш природною за допомогою філерів. Прості вставні слова і фрази на кшталт «well», «let me think», «by the way», «honestly», «actually», «so» показують, що ви використовуєте мову природно. А ще вони дадуть вам секунду-другу, щоб подумати і більш точно сформулювати речення."

Тон розмови з рекрутером потрібно тримати напівформальним. Тобто, намагатися не вдавати з себе англійську королеву або «свого в дошку хлопця», а спілкуватися ніби зі знайомим. Привітно, відкрито, але без панібратства. Тож про сленгові слова на час співбесіди потрібно забути — навіть якщо ви добре в них розбираєтеся.

Розповідь про себе англійською: як побудувати її правильно
Самопрезентація — це знайомство рекрутера з вами як з людиною та відмінний спосіб справити приємне перше враження.
Готуватися до розповіді про себе потрібно. Але є кілька важливих правил.Оптимальна тривалість монологу — 2-4 хвилини. Тобто, 10-15 речень, не більше. В іншому випадку вас можуть перервати, що не дуже добре позначиться на загальному настрої співбесіди.
Нижче наводимо план розповіді про себе:

1. Ім’я та вік

Hi, my name is Mykola Koval, I’m 27.Привіт, мене звуть Микола Коваль, мені 27.

 

Тут все просто, але є нюанс.
Не використовуйте фразу «Let me introduce myself». Так не кажуть. Перше враження буде зіпсовано, бо рекрутер буде впевнений, що англійська у вас учнівська.

2. Місце проживання

I’m from Lviv.Я зі Львова.
I live in Kharkiv.Я живу в Харкові.

 

Тут дуже докладно зупинятися не варто. Хіба що ви не проживаєте в місті, де намагаєтеся отримати роботу — краще вказати це заздалегідь.
Якщо ви працювали і проживали в декількох містах, можна використовувати конструкцію used to: «I used to live in ...» (Я раніше жив/ла в ...).

3. Сімейний статус

I’m married.Я одружений / Я заміжня.
I have 2 kids.У мене двоє дітей.

 

Потрібно згадати, але акцентувати увагу на цьому не варто. Якщо ж ви неодружені (незаміжні) і у вас немає дітей, то цей пункт можна і зовсім пропустити.

4. Освіта

I graduated from university last year.У минулому році я закінчив/ла університет.
I have the following skills...Я володію наступними навичками...
I was also trained at the Texas Oil Company after graduation.Я також проходив/ла навчання в Texas Oil Company після закінчення університету.

 

Зверніть увагу, цей блок повинен займати не менше половини від розповіді.
Робіть акцент на ваших реальних уміннях, досвіді й досягненнях. Про вищу освіту можна згадати, але розповідати про неї потрібно, якщо досвіду роботи у сфері взагалі немає.

5. Попередні посади та компетенції

I worked as a designer in «Hell, yeah» company before then.До цього я працював/ла в компанії «Hell, yeah» в якості дизайнера.
During this working period I achieved the next results.Протягом цього робочого періоду я досяг/ла таких результатів.
I quit this job because of...Я пішов з цієї роботи, тому що...

 

Вас все одно запитають, де ви працювали до цього і чим займалися. Тому можна проговорити це у своєму монолозі.
Якщо у вас є які-небудь видатні досягнення на минулих посадах, їх варто обов’язково згадати.

6. Особисті якості
Soft-skills зараз грають величезну роль при прийомі на роботу. Професійні навички дуже важливі, але соціальні — теж. Геній-одинак ​​досягне куди слабших результатів, ніж злагоджена команда міцних середнячків.
Ось список найбільш поширених особистих якостей, які цінуються при прийомі на роботу. Виберіть з них ті, які відповідають вам найбільше:

•    adaptable — легко адаптуюся;
•    flexible — гнучкий/а;
•    creative — креативний/а;
•    communicative — товариський/а;
•    scrupulous — уважний/а до деталей;
•    persistent — завзятий/а;
•    team player — командний гравець;
•    responsible — відповідальний/а;
•    open minded — відкритий/а до всього нового.

Важливо! Рекомендуємо вказувати не більше 3 якостей, які характеризують вас як особистість. Не варто перетворювати коротку презентацію в розповідь про свої достоїнства.
Ось, власне, і весь план монологу про себе. Якщо у рекрутера будуть питання (а вони абсолютно точно будуть), їх поставлять окремо.

3 найважливіші поради для підготовки до співбесіди англійською

Порада 1. Підготовка — це найважливіше
Так, зубрити монолог і відповіді на питання напам’ять не варто — таким чином ви тільки нашкодите собі. А ось заздалегідь подумати, що ж таке цікаве розповісти рекрутеру, можна і навіть потрібно.
Якщо ви не зовсім впевнено почуваєте себе, розмовляючи англійською, то без належної підготовки будете обов’язково плутатися в словах і запинатися. А це запустить ланцюгову реакцію: запнувся, розхвилювався, помилився ще більше, розхвилювався ще сильніше.
Щоб відчувати себе впевненіше, забийте самопрезентацію в нотатки і перечитайте безпосередньо перед інтерв’ю.
Якщо у вашій спеціальності є багато специфічної термінології, то дуже рекомендуємо вивчити її заздалегідь.

Порада 2. Спокій, тільки спокій
Співбесіда — це стрес. А якщо вона ще й проводиться англійською мовою, яка для вас анітрохи не рідна, то це стрес у трикратному розмірі.
Якщо ви сильно хвилюєтеся перед інтерв’ю, зробіть просту дихальну вправу: повільно і глибоко вдихніть і видихніть 10 разів, намагаючись повністю сконцентруватися на диханні.
А ще можна просто попередити рекрутера, що ви хвилюєтеся, тому що дуже хочете отримати цю роботу. В ідеалі це варто сказати англійською:
Sorry, I’m a little bit anxious, because I want to get this job very much. — Вибачте, я трохи хвилююся, тому що дуже хочу отримати цю роботу.
До речі, деякі рекрутери спеціально намагаються розхитати стан шукача, тому що так розкриваються його комунікативні навички та вміння мислити.
Будьте морально готові до дивних і каверзних запитань на кшталт:«Назвіть якомога більше способів використання звичайної скріпки». Так рекрутер хоче побачити, як саме ви мислите. Так що найголовніше тут — не ніяковіти. Можна взяти трохи часу на роздуми і грамотно відповісти на питання.

Порада 3. Говоріть простими словами
Якщо вам хочеться одразу показати, наскільки добре ви володієте мовою, — це похвально. Але абсолютно нераціонально.
Що складніші фрази ви використовуєте, то вищий шанс помилитися. Саме тому ми радимо говорити простими і зрозумілими словами, без складних конструкцій і рідкісних фразеологізмів.

Загалом робоче інтерв’ю англійською — це серйозне випробування для навичок англійської, якщо ви не використовуєте мову кожен день. Але за належної підготовки ви зможете без проблем з ним впоратися й отримати омріяну роботу.
 

Інформацію підготувала Ірина Яковина

Дізнатися більше