Професор кафедри права, к.ю.н., доцент, Острогляд Олександр:
«Кожного року вересень супроводжується режимом очікування нового навчального року. Цей рік особливо бентежний – до карантинних обмежень додалися страхи пов’язані з війною. Запитань додає також і різнобіжність в початку навчального року в ЗВО – від 1 серпня до 1 жовтня.
На останнє питання відповідь дати найпростіше. Оскільки терміни вступної компанії змістилися до 15 вересня, то кожен ЗВО сам обирає час початку навчального року.
Перший курс звичайно не може стартувати швидше 19 вересня, а інші (2-4, 6) залежно від сукупності обставин (зокрема, наближення до лінії фронту, економії коштів на опалення тощо) можуть розпочинати навчання 1 вересня, або в інший час. Стосовно ж того в якій формі буде проводитися навчання і що на то впливає, тут питань і позицій дуже багато. Особиста позиція як викладача і батька це пошук оптимального і збалансованого рішення між забезпеченням безпеки студентів (учнів) та забезпечення належної якості підготовки. В будь-якому випадку життя перед усім! Керівники ж ЗВО, шкіл, дошкільних закладів в першу чергу орієнтуються на позицію МОН. Згідно з рекомендаціями МОН на вибір форми організації навчального процесу впливатиме наступне: - Організація освітнього процесу залежить від безпекової ситуації в кожному населеному пункті.Структура й тривалість навчального тижня, дня, занять і відпочинку, а також форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною (вченою) радою закладу освіти в межах часу, передбаченого освітньою програмою (відповідно до обсягу навчального навантаження та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного й інтелектуального розвитку здобувачів освіти, особливостей регіону тощо); - Забезпечення безпеки всіх учасників освітнього процесу впродовж навчального року. Керівники закладів освіти мають бути поінформовані про персональну відповідальність за організацію безпечних умов для здобувачів освіти та всіх працівників закладу. При організації освітнього процесу в очному або змішаному режимі слід забезпечити безумовне переривання освітнього процесу в разі включення сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення. Учасники освітнього процесу повинні організовано пройти до споруд цивільного захисту й перебувати в них до завершення тривоги. Освітній процес може завершуватися в укритті, а після відбою тривоги учасники можуть повернутися до приміщення закладу освіти та продовжити процес навчання з урахуванням необхідного корегування. Тобто при виборі форми навчання в першу чергу враховується наближеність до зони бойових дій, що за сучасних умов є вельми умовним поняттям, а також наявність укриття та відповідність його встановленим вимогам.
Підтримуємо ЗСУ та наближаємо перемогу!»