Розвиток готельно-ресторанного бізнесу як частини індустрії гостинності прискорюється як на національному, так і на світовому рівнях. Це одна з найбільших галузей у світі, яка тісно пов’язана з людськими ресурсами, а тому потребує професіоналів, які мають правильний набір навичок, щоб запропонувати відмінне обслуговування клієнтів.
Сучасні тенденції на національному та світовому ринках вимагають змін в освітньому процесі та ставлять нові вимоги до випускників вищих навчальних закладів України. Роботодавці відчувають розрив між знаннями та навичками випускників і реальними потребами ринку. Це пояснюється домінуванням розвитку так званих hard skill competencies ("твердих навичок"), тобто навичок з суто фахової діяльності, у ВНЗ, натомість сучасні потреби бізнесу диктують наявність добре розвинених soft skill competencies ("м’яких навичок").
На сьогодні роботодавці обирають співробітників не лише за наявністю необхідних технічних навичок, а й за вмінням адаптуватися, культурою та потенціалом зростання, роблячи акцент на управлінні талантом та надаючи досвіду ключову роль.
До найбільш необхідних hard skills та soft skills у індустрії гостинності, необхідних для випускників ВНЗ, належать:
Загальні професійні компетенції (Hard skills) в сфері гостинності | Неспеціалізовані надпрофесійні компетенції (Soft skills) в сфері гостинності |
---|
- Комерційна хватка – це управління фінансами та бізнес-планування (облік бюджету, складання графіку роботи персоналу, планування меню, підбір персоналу чи закупівлі тощо).
- Продажі та маркетинг - здатність розуміти, використовувати, контролювати та вимірювати успіх різних маркетингових каналів для бізнесу.
- Компетентність - передбачає розуміння та досвід роботи в усіх відділеннях компанії.
- Управління людськими ресурсами - уміння поєднати навички лідерства з практичними уміннями підбирання персоналу, перевіряння та організації роботи працівників.
- Технічні навички - використання конкретного обладнання, що застосовується у готельно-ресторанному бізнесі.
- ІТ-навички - це базові навички роботи з комп’ютером, зокрема, роботу з текстовим редактором, електронними таблицями та іншими програмами, пошук у базі даних та використання Інтернету.
- Управління харчовими продуктами та напоями - це поглиблені знання про продукти харчування, вина та інших напоїв, що подаються у закладі; глибоке розуміння безпечності харчових продуктів.
- Художні та творчі навички, які також високо цінуються та потрібні в певних професіях готельно-ресторанного бізнесу, наприклад, для шеф-кондитера – навички декорування тортів, для бармена – уміння розробляти нові коктейлі та напої.
| - Управління командою – здатність будувати стосунки в команді.
- Комунікативність - вміння слухати, переконувати, аргументувати, проводити презентації та переговори.
- Самоуправління - управління емоціями, часом, власним розвитком.
- Когнітивність - креативне та критичне мислення, когнітивна гнучкість.
- Коучинг - вміння розвивати навички.
- Розв’язання проблем – уміння приймати рішення швидко та ефективно.
- Впливовість / авторитетність – це бути здатним формувати поведінку та результативність роботи працівників шляхом постійного взаємного зворотного зв’язку.
- Культурна обізнаність - бути обізнаним у культурі та долати власні культурні упередження має вирішальне значення для побудови успішної кар’єри.
- Організаційність - уміння планувати та координувати, визначати пріоритети, управляти часом.
- Обслуговування клієнтів – це розуміння потреб та здатність забезпечити позитивний досвід обслуговування клієнтів.
- Відповідальність та прихильність - робота в цій сфері полягає в задоволенні потреб клієнтів та створенні позитивного досвіду, що вимагає повної віддачі від персоналу.
- Готовність до викликів - важливо, щоб фахівці з гостинності були готові приймати виклики на робочому місці, яким би складним не було це завдання.
|
Отже, адаптація навчальної програми в індустрії гостинності для відповідності очікуванням готельно-ресторанного бізнесу є важливим фактором для задоволення потреб як випускників, так і роботодавців.
Тому ВНЗ повинні, а ПВНЗ Університет Короля Данила уже збалансовує формування та розвиток hard skill competencies та soft skill competencies, необхідних для професійної діяльності в галузі індустрії, та визначає набір конкретних hard skills та soft skills для напряму підготовки "Готельно-ресторанна справа", що допоможе зменшити розрив між компетенціями випускника та реальними потребами роботодавців.