Сучасний фахівець в галузі туризму – це професіонал, який володіє низкою знань та вмінь, є високоосвіченою та всесторонньо розвиненою особистістю. Щоб бути конкурентоспроможним на сучасному ринку туристичних послуг, слід володіти не лише професійними знаннями в галузі туризму, які в сучасному світі називають «hard skills, але й низкою особистих якостей, які не менш важливі і об’єднуються словосполученням «soft skills». Тож давайте детальніше познайомимося з цими іноземними термінами, і дізнаємось, які саме з них потрібні фахівцю в туризмі.
Hard skills (англ. – жорсткі знання, навички) – професійні, технічні знання та навички, які можна вивчити і виміряти. Вони показують майстерність фахівця в конкретній галузі.
Soft skills (англ. – м’які навички) – універсальні компетенції людини, які часто називають особистісними якостями, вони залежать від характеру, здобуваються з досвідом і їх неможливо виміряти.
Туризм – сфера обслуговування, сфера гостинності, сфера роботи за моделлю «Людина-Людина». Саме тому, тут дуже важливі як професійні знання та навички, так і особисті якості людини.
Hard skills в сфері туризму | Soft skills в сфері туризму |
---|
- Здатність визначати та задовольняти індивідуальні потреби туриста;
- Розуміння специфіки професійної діяльності в туризмі;
- Знання туристичного потенціалу територій в цілому та окремих туристичних напрямків;
- Розуміння принципів роботи суб’єктів туристичної індустрії та ведення туристичного бізнесу;
- Здатність до співпраці з діловими партнерами і клієнтами;
- Володіння іноземними мовами;
- Розуміння процесів маркетингу і менеджменту;
- Комп’ютерна грамотність та володіння сучасними технологіями ведення бізнесу, сучасними системами бронювання;
- Економічна, юридична, письмова грамотність;
- Документознавство;
- Вміння презентувати туристичний інформаційний матеріал;
- Вміння розробляти, просувати та реалізовувати туристичний продукт;
- Здатність надавати якісне туристичне обслуговування;
- Розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування;
- Розуміння сучасних тенденцій розвитку туризму в цілому та окремих його форм і видів;
- Розуміння особливостей міжнародного туристичного бізнесу;
- Забезпечення безпеки туристів.
- Розуміння психології клієнтів та ведення туристичного бізнесу.
| - Комунікабельність (вербальне та невербальне спілкування);
- Організаційні навички: планування (тайм-менеджмент, координація, організованість пунктуальність, багатозадачність, управління часом.
- Вміння працювати в команді і з клієнтом;
- Емоційна стійкість, вміння працювати в стресових ситуаціях та з претензіями, неконфліктність;
- Вміння запобігати проблемам та вирішувати складні ситуації;
- Вміння працювати «під тиском»;
- Адекватне сприйняття критики та готовність до удосконалення;
- Відповідальність;
- Гнучкість та вміння адаптуватись до ситуації;
- Креативність та ініціативність;
- Готовність навчатись (коучинг);
- Критичне мислення;
- Дружелюбність та відкритість;
- Любов до професії, зацікавлення;
- Емпатія, вміння слухати;
- Вміння здобувати прихильність;
- Лідерські якості, впливовість;
- Професійний етикет;
- Культурна обізнаність;
- Готовність до викликів;
- Позитивне налаштування до роботи і людей;
- Доброзичливість;
- Цілеспрямованість.
|
Якщо Вам здається, що цей список надто великий – не панікуйте! Так здається лише на перший погляд…Ми з радістю допоможемо Вам опанувати цю цікаву професію, а всі отримані знання стануть Вам добрими помічниками в професійній діяльності!