Початок повномасштабного вторгнення росії в Україну змусив українців майже повністю забути про туризм. Замість подорожей - поїздки за кордон стали вимушеними. Утім, туристичний сектор української економіки вистояв, а після завершення бойових дій наша країна має всі шанси стати популярним напрямком для подорожей.
Аналіз заробітної плати фахівців у сфері туризму за 2022 рік вказує на те, що її розмір може коливатися від мінімальної процентної ставки плюс/мінус 7 тис. Грн/ у так званий «мертвий сезон» і до 40 тис. Грн/ і вище в піковий сезон.
За даними сайту Work.ua., орієнтовна середня заробітна плата по Україні склала 13000 грн. Це медіана заробітних плат за даними з 77 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «Менеджер з туризму» та зі схожими запитами – синонімами: «Tourism manager», «Менеджер з продажу туристичних послуг», «Travel manager».
Нещодавно Державне агентство розвитку туризму вийшло з обнадійливим повідомленням - подорожі в країні продовжуються й під час війни!
Навіть в умовах наявних обмежень (наприклад, на відвідування лісів чи прикордонних територій), громадяни не перестали відкривати для себе рідну країну. І це цілком зрозуміло, адже постійний стрес втомлює, а організм потребує відновлення.
Поступово набирає обертів також і виїзний туризм. Переважно жінки з дітьми подорожують за популярними літніми напрямками з вильотом із Європи.
Актуальним також залишається замовлення наземного обслуговування — громадяни, які опинились в Європі бронюють готелі й обслуговування в українських туроператорів та добираються до місця відпочинку самостійно.
З точки зору бізнесу, цих замовлень достатньо лише для часткового покриття звичних обсягів подорожей. Щоб вийти на повне завантаження, українські туроператори шукають нові шляхи розвитку й поступово вивчають європейський ринок, а також можливості інших країн.
З іншого боку, ринок подорожей стрімко відновлюється та подекуди навіть не встигає задовольняти попит на поїздки. В Лондоні аеропорт Хітроу кілька днів тому повідомив, що обслуговуватиме не більше 100 000 пасажирів на добу, щоб зменшити розміри черг.
Для наших реалій — це колосальні цифри й ще одне підтвердження, що Європа потребує нових гравців. Та все одно туризм має повернутись в Україну.
Наразі в ЗМІ можна зустріти чимало оптимістичних прогнозів щодо туристичної індустрії після нашої перемоги. Передумови для цього дійсно є: ми маємо багато туристичних атракцій, а світ зараз зацікавлений в Україні.
Та разом із тим потрібно розуміти, що все буде залежати від головних чинників – закінчення війни, швидкості відновлення інфраструктури та загального рівня життя в країні. Це вплине як на в’їзний, так і на виїзний туризм.
Джерела: