Стан ринку HoReCa (в сфері індустрії гостинності) в Україні через повномасштабне вторгнення росії є проблематичний. Станом на кінець 2022 року близько третини всіх малих та середніх бізнесів закрились. Проте на заході України ситуація є більш оптимістичною. Тут чітко проглядається зростання попиту у послугах готельно-ресторанного бізнесу. Попри всі перешкоди, готелі працюють, залучають гостей, отримують прибуток і сплачують податки.
Наразі формується відкладений попит на внутрішній туризм. Оскільки більшість курортів ще довго будуть замінованими й потребуватимуть відбудови та реконструкції інфраструктури, на найближчі 5-10 років популярними місцями для відпочинку стануть Карпати, зокрема Буковель, а також всі західні області.
В свою чергу ресторатори із західних областей країни зазначають, що вартість середнього чеку зрівнялася з минулорічним показником. У кавовому бізнесі ситуація найкраща - за час війни майже всі кав’ярні вижили та продовжують працювати.
За інформацією, розміщеною на сайті Work.ua, середня заробітна плата в категорії «Готельно-ресторанний бізнес» в Україні в 2022 році склала 13000 грн., кількість вакансій – 14273.
Які ж перспективи вітчизняної сфери обслуговування за кордоном?
Уже зараз багато рестораторів та шеф-кухарів з України відкривають заклади української кухні за кордоном: у Швейцарії, Англії, Іспанії та інших країнах. Європейські ресторатори ще до війни думали про Одесу, Київ та Львів як про міста для гастротуризму. Після перемоги Україна стане туристичною локацією номер один у Європі, в тому числі й для гастротуризму.
Отже, незважаючи на вкрай складний та турбулентний період для ресторанної та готельної спільнот, бізнеси об’єднані та підтримують не лише державу, а й один одного. Після перемоги маємо всі підстави очікувати як злету українського HoReCa, так і популяризації української кухні загалом.
Джерела:
https://www.work.ua/
https://forbes.ua/company/na
https://voxukraine.org