Фінансовий консультант (радник) - одна з найоплачуваніших професій у всьому світі. Водночас, це аналітична професія, яка вимагає всебічних навичок. Але допомагати людям планувати їх фінанси можна лише тоді, коли матимеш власний досвід в управлінні коштами.
Обов’язки фінансового консультанта - захист активів клієнта та забезпечення його фінансової стабільності. Радник, перш ніж запропонувати клієнту консультаційну послугу, аналізує його індивідуальну ситуацію та фінансові потреби. Інформація надається клієнту під час особистої зустрічі або в письмовій формі. Він може спеціалізуватися на певній галузі фінансового ринку, рекомендувати послуги інших консультантів, що спеціалізуються на податковому законодавстві, бізнесі та цивільному праві, торгівлі, фінансах, страхуванні, нерухомості тощо, діяти від імені однієї обраної фінансової установи або незалежно представляти пропозиції кількох установ.
Фінансовий аналітик - бере активну участь в управлінні фінансами фірми. Він оцінює ризики і потенційну вигоду для кожної конкретної ринкової пропозиції, допомагає вибрати перспективні напрямки інвестицій, оцінює фінансовий стан клієнта або ринкової галузі. Іншими словами, це фахівець, який допомагає іншим грамотно управляти їх фінансами.
Обов’язки фінансового аналітика - здійснювати аналіз ринку, виявляти тенденції його розвитку і на основі отриманої інформації скласти прогнози. Тут вкрай важливо все зробити правильно, оскільки через помилку клієнти можуть втратити великі гроші.
Страховий агент здійснює операції з укладання договорів майнового, особистого страхування та вивчає регіональні умови і попит на певні страхові послуги.
Обов’язки страхового агента - аналізувати склад регіонального контингенту потенційних клієнтів, обслуговувати фізичних та юридичних осіб, що представляють установи, організації та підприємства різних форм власності, спілкуватися з потенційними і постійними клієнтами з метою зацікавити їх в залученні або продовження договорів страхування (життя і здоров'я, рухомого та нерухомого майна, підприємницької та комерційної діяльності та ін.). Також укладає і оформляє страхові договори, регулює відносини між страхувальником і страховиком, забезпечує їх виконання, здійснює приймання страхових внесків, дає оцінку вартості об'єктів страхування, а при настанні страхового випадку здійснює оцінку і визначає його розмір страхового відшкодування.
Біржовий брокер - професійний посередник в укладанні угод на фондовому ринку. Він купує та продає на вимогу клієнта — інвестора, отримуючи при цьому від нього грошову винагороду - комісію. Фізична особа не має права розміщувати заявки на біржі: це можуть робити лише акредитовані учасники ринку, які отримали дозвіл. До того ж користування фінансовими інструментами спричиняє складнощі у неспеціалістів.
Головне завдання в діяльності брокера - оформлення угод на фондовому ринку за дорученням інвесторів. Ключове правило роботи посередником — неухильне виконання вимог клієнта. Сьогодні через брокерів можна купувати-продавати такі активи:
- акції,
- валюту,
- опціони,
- ф'ючерси,
- облігації (у тому числі облігації внутрішньої державної позики - ОВДП).
Дилер (у перекладі з англ. deal – «угода») – це вид торгівельного посередника, який здійснює свою діяльність на товарному або фінансовому ринку.
Дилер на фінансовому ринку – це, як правило, юридична особа, що робить угоди купівлі цінних паперів з метою їхнього наступного перепродажу.
Різниця між дилером і брокером полягає в тому, що дилер працює не як посередник, а в більшій мірі, як самостійний продавець. Іншими словами, він сам знаходить і здобуває за вигідною ціною потрібний йому товар, стає його власником, а після продає його за більш високу вартість. У цьому випадку грошова винагорода дилера залежить тільки від ефективності його роботи. Він одержує не % від продажу, а грошові кошти, сума яких дорівнює доданої вартості проданих цінних паперів.
Обов’язки дилера:
- відстеження потенційно вигідних пропозицій;
- покупка товарів або цінних паперів з метою подальшого перепродажу;
- консультування клієнтів фондового ринку;
- пошук покупців;
- одержання прибутку від здійснення операцій купівлі/продажу.
VIP – менеджер банку –це фахівець з досвідом роботи в банківській установі.
Обов’язки VIP – менеджера банку - організація роботи в частині залучення на комплексне банківське обслуговування нових та утримання наявних VIP - клієнтів, організація та проведення зустрічей, розвиток бізнес-контактів та встановлення продуктивних стосунків з ними, відкриття та обслуговування поточних, карткових, депозитних та інших банківських рахунків VIP- клієнтів фізичних осіб та формування відповідного іміджу банку в регіоні.
Спеціаліст з обслуговування клієнтів банку – це фахівець банку, в обов’язки якого входить:
- відкриття\закриття та обслуговування рахунків юридичних і фізичних осіб;
- консультація клієнтів щодо продуктів та послуг банку;
- укладення договорів на відкриття банківських платіжних карток;
- обслуговування кредитних угод;
- залучення нових клієнтів та продаж роздрібних продуктів або послуг банку;
- виконання поточних операцій з обслуговування рахунків.